노루쿤의 에뮬랜드


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■ 라스탄 사가 / 라스턴 (세계판) - Rastan


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게임 제작사 (Making)

Taito Corporation Japan

제작 년도 (Since)

1987년 

카테고리 (Category)

Platform / Fighter Scrolling

에뮬 구분 (Emulator)

마메 (MAME)

게임용량 (Size)

511.52 KB

소스 (Source)

rastan.c

게임 이미지 (Snap Shot)

 

       


       


       


       


       


       


타이틀 (Title)

포스터 (Poster)

 


 


캐비넷 (Cabinet)

 


■ 게임 다운로드 (Game Download)

원본롬

(Roms)


10MB 보다 큰 파일은 용량 제한으로 인하여 알집으로 분할 압축되어 있습니다.

다운받으신 다음 압축을 한번 해제한 후 zip 형식의 롬파일을 roms 폴더에 넣어주어야 합니다.


원본롬 파일은 게임 실행에 반드시 필요하므로 다운받아야 합니다.


rastan.zip


클론롬

(Clone Roms)

세계판 (World ver.)


유럽판 (Europe ver.)


미국판 (America ver.)


라스탄 사가 / 라스턴 (미국판 세트 1)

Rastan (US, set 1)

rastanu.zip


라스탄 사가 / 라스턴 (미국판 세트 2)

Rastan (US, set 2)

rastanu2.zip


아시아판 (Asia ver.)


일본판 (Japan ver.)


라스턴 사가 (일본판)

Rastan Saga (Japan)

rastsaga.zip


라스탄 사가 (일본판 개정판 1)

Rastan Saga (Japan Rev 1)

rastsaga1.zip


라틴판 (Latin ver.)


브라질판 (Brazil ver.)


해적판 (Crack ver.)


기타 (Etc ver.)


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아트웍

(Artwork)


rastan.zip


아트웍 (Artwork) 설정방법 → 바로가기


매뉴얼

(Manuals)


pdf 파일로 된 매뉴얼입니다.

전용뷰어 다운로드 페이지 → 바로가기


- 올라온 자료에 문제가 있을 시 댓글 달아주시면 수정하도록 하겠습니다.


■ 게임 설명



타이토에서 1987년 5월에 발매한 액션 게임. 코난 더 바바리안을 참고로 삼아 게임을 디자인 했다.


기판은 자체 기판을 사용했다. 음악은 준타타의 타카기 Mar. 마사히코.

(이 게임이 데뷔작이다. 후에 워리어 블레이드의 음악도 담당했으며, (2탄은 OGR이 담당했다) 이후 스스로 어레인지한

Z-REPLICA Vol.3 THE RASTAN이 있다)


함정 피하기나 줄타기, 물에 빠져도 즉사인 이 게임에선 점프 콘트롤이 제일 중요하다.

블랙 드래곤 처럼 방향조작에 따라 점프 길이가 달라진다. 조금만 시간을 지체해도 박쥐떼들이 360도 방향에서 달라붙어 순식간에

개박살나기 때문에 신속한 플레이가 중요하고 적들에게 조금만 닿아도 역시 순살인데다 한 대 맞을 때마다 체력이 미친듯이 줄어들고

무적시간 따윈 일절 없기에 거리조절 또한 중요한 게임이다. 한마디로 좀 많이 어렵다.


이 게임은 여러 기종으로 이식되었다. 참고로 MSX 2판의 경우는 기종의 한계로 인해 스크롤을 구현하지 못하고 맵 이동을 시티

커넥션식 화면전환으로 처리한다는 특징이 있다. 

또한 잔기가 1로 고정된 대신 물에 빠져도 즉사가 아니라 체력만 깎이고 체력이 깎일 때도 잠깐의 무적시간이 있는 걸로 바뀐 점도

특징.


이 게임의 기판은 이후 비스코가 하청을 한 아스카 아스카에도 사용이 되었다.

메가 드라이브와 비슷한 사양이였고, 타 타이토의 기판에 비하면 뒤떨어졌다. (확대 축소 불가, 스프라이트 제한, 발색 수 제한 등)

이 게임의 주인공은 이후 타이토의 프로레슬링 게임 챔피언 레슬러에 '미라클 라스탄'이라는 이름으로 등장한다.

그리고 동사의 공룡 격투게임 디노 렉스에서 주인공인 공룡 조련사의 정체로 등장한다.


■ 무기


검을 제외한 무기는 일정시간 사용 이후 사라진다.


: 기본적인 무기. 처음 시작 할 때 소유한다.

도끼 : 어차피 잡졸들은 거의 한방인 이 게임에서 검과 하등 다를 바 없는 무기.

철퇴 : 리치가 길어 쓸만한 무기

불검 : 휘두르는 방향에 따라 파이어볼을 쏜다. 가장 쓸만한 무기


■ 아이템


초록색 크리스탈 : 1000점

황색 크리스탈 : 3000점

방패 : 방어력 증가 (적의 공격에)

로드 : 방어력의 시간 증가

망토 : 방어력 증가 (적의 접촉에)

갑옷 : 방어력 증가 (적의 공격, 접촉에)

반지 : 공격속도가 2배로 빨라진다

파란 물약 : HP 소량 회복

빨간 물약 : HP 소량 감소

양머리 : HP 전부 회복



■ History



Rastan (c) 1987 Taito.


A platform hack 'n' slash game from Taito in which a single player guides a barbarian hero through a number of fantasy-themed levels, fighting through swathes of mythological fantasy creatures, including orcs, skeletal warriors and multi-headed hydra.

More powerful weapons can be picked up, as well as bonus items that can increase the barbarian hero's health and give increased protection against enemy attack. Players should be wary that some collectable items are cursed and will have a detrimental effect on the hero's health and performance. Unlimited continues are available throughout the game.


- TECHNICAL -

Prom Stickers : B04

Main CPU : 68000 (@ 8 Mhz), Z80 (@ 4 Mhz)

Sound Chips : YM2151 (@ 4 Mhz), MSM5205 (@ 384 Khz)

Screen orientation : Horizontal

Video resolution : 320 x 240 pixels

Screen refresh : 60.00 Hz

Palette colors : 8192

Players : 2

Control : 8-way joystick

Buttons : 2


- TRIVIA -

Released in March 1987.

This game is known in Japan as " Saga".

was inspired by the 'Conan the barbarian' saga novels, by Robert E Howard. In the background of the first stage, giant stone statues can be seen that bear more than a passing resemblance to the statues that featured in 'The Lord of The Rings - Fellowship of the Ring'. While the film appeared several years AFTER , the famous LotR concept artwork that featured in the deluxe addition of the book had been available for some time.

The main character, , appears as a selectable character, ''Miracle '', in "Champion Wrestler".

The game contains several bonus items that are not normally dropped by enemies : A golden armature, a brown scroll and a yellow scroll. Graphics for these can be seen in the tile-sets and modifications to game's data tables can cause them to be dropped. The golden armature acts like the existing armature, the scrolls do nothing.

The game contains a built in test mode, activated by the value of two bytes towards the end of the code roms. Invincibility can be selected, causing 'NO-HIT' to be displayed at the bottom of the title screen. The starting level can also be modified.

The game forbids the initials 'SEX' on the high-score table. If you try, they get changed to 'AHA'.

Pony Canyon / Scitron released a limited-edition soundtrack album for this game (Kyukyoku Tiger : G.S.M. Taito 2 - D28B0008) on 21/11/1988.

Zuntata Records released a limited-edition soundtrack album for this game (Zuntata History L'ab-normal 1st - ZTTL-0038) on 01/04/1999.


- UPDATES -

" Saga" has some differences :

* In the attract mode appears the intro (instead the description of the objects).

* If you waste too many time without advancing in the stage, only 2 bats will attack you (instead of 8).


- TIPS AND TRICKS -

* If you die on the final stage, the game ends and you cannot continue; this means that the entire final level must be completed on a SINGLE credit. In order to make this even remotely possible you should deliberately die at the end of the fifth stage while fighting the boss (a multi-headed dragon). You should then use another credit to continue and defeat the dragon with your first man (with as little damage as possible). If you cannot defeat him with the first man and little damage, kill off the remaining men and start with a fresh credit. Always go after the special weapons where possible; if special weapons run out, jumping and striking doubles the damage done with the sword. Pushing up and the jump button will jump higher than pushing the jump button alone.

* The game attract sequence does not reveal the purpose of the rod. If you are carrying it, killing an enemy of any type causes all other on-screen enemies of the same type to die.

* If you are going for a high-score, always 'pick-up' the poisons. They are worth a lot of points.

* The ring can always be obtained in the first level castle. Proceed past the 3 ropes, down the next long chain and then up the next long chain. Slowly nudge this chain offscreen and two enemies appear on the left-hand side, one of which always carries the ring.

* Chains in castles can often be traversed upwards much quicker by repeatedly jumping against a nearby wall. Others needing to be traversed downwards can be missed by jumping off and falling. The level 4 boss is virtually impossible to defeat unless this tactic is used, in order to meet him carrying the hammer.

* Repeated high vertical jumps are a good method to use to 'stall', when on slopes approaching bouncing fireballs.

* Many players don't know that the 'mud' first encountered on level 2 does not actually kill you, it just causes you to sink down requiring many quick jumps to get out.


- SERIES -

1. (1987)

2. Nastar (1988)

3. Warrior Blade - Saga Episode III (1991)


- STAFF -

Game designer : Nenko Nishimura

Game programmers : Yoshinori Kobayashi, Hideaki Tomioka, Touru Takahashi, Hideo Kazama

Character designer : Nenko Nishimura

Art designers : Nenko Nishimura, Taira Sanuki, Seiji Kawakami, Genya Kuriki

Hardware engineer : Noboru Takeshita

Hardware designer : Masahiro Yamaguchi

Music composers and sound effects : Naoto Yagishita, Masahiko Takaki

Art advisor : Junji Yarita


- PORTS -

* Consoles :

Sega Master System (1988)

Sony PlayStation 2 (2005, "Taito Legends")

Microsoft XBOX (2005, "Taito Legends")

* Computers :

Tandy Color Computer (1988, "Warrior King")

MSX2 (1988)

Commodore C64 (1988)

Sinclair ZX Spectrum (1988)

Amstrad CPC (1988)

Amstrad CPC (1988, "Taito Coin-Op Hits")

PC [MS-DOS, 5.25''] (1990)

PC [MS Windows] (2005, "Taito Legends")


- SOURCES -

Game's rom.

Machine's picture.



게임 동영상




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