노루쿤의 에뮬랜드


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 초보자 필독사항

 

마메(Mame)란 무엇인가??

■ 마메 (Mame)란 무엇인가?? Multiple Arcade Machine Emulator의 약자. 말그대로 오락실 게임 기계의 CPU, 비디오, 사운드등을 가상으로 구현해서 기판에서 PC로 덤프된 롬파일을 실행시키는 에뮬레이터.

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[초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법

■ [초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법 ● 본 설명은 초보자를 위해 작성된 설명입니다.  천천히 읽고 따라 해보시면 충분히 게임을 실행하실 수 있습니다. ● 현재 제가 사용하고

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마메 바이오스 v0.210 ( mame biso pack v0.210 )

마메 바이오스가 필요로 하는 롬파일을 위해 "roms" 폴더에 넣어주세요. 다운로드 후 압축을 풀고 생성된 zip 파일 형식의 바이오스를 "roms" 폴더에 그대로 넣어주시면 됩니다.  파일 다운로드

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'Q & A' 카테고리의 글 목록

고전게임 블로그

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마메 부모롬과 클론롬의 차이

■ 마메 부모롬과 클론롬의 차이 - 게임이 처음 발매될 때, 각 나라별로 언어가 다르거나 그 나라 사정에 맞춰서 내부코드가 약간씩 수정되어 나옵니다. 그래서 같은 게임이라도 미국버전, 유럽

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TIP 
 
 

잘 모르시는 분들은 위 내용들을 확인하시고 진행하시면 수월하게 게임을 하실 수 있습니다.


 버추어 파이터 - Vritua Fighter

   게임 제작사 (Making) - Sega

   제작 년도 (Since) - 1993년

   카테고리 (Category) - Fighter / Versus

   에뮬 구분 (Emulator) - 마메 (Mame)

   게임용량 (Size) - 13.11 MB

   소스 (Source) - model1.c

 게임 이미지 (Snap Shot)

 타이틀 (Title)


 포스터 (Poster)


 캐비넷 (Cabinet)


 게임 다운로드 (Game Download)

10MB 보다 큰 파일은 용량 제한으로 인하여 반디집으로 분할 압축되어 있습니다.

다운받으신 다음 압축을 한번 해제한 후 zip 형식의 롬파일을 roms 폴더에 넣어주셔야 합니다.

 

원본롬 (Roms)

vf.z01
10.00MB
vf.zip
3.02MB

원본롬 파일은 게임 실행에 반드시 필요하므로 다운 받아야 합니다.


 구동 에뮬레이터

 

마메 플러스 v0.145

■ MAME Plus! v0.145u5 r5002 x64 x86 마메 롬파일들을 구동시켜주는 에뮬레이터 다운로드 후 압축해제하고 생성된 "mamepgui.exe" 를 실행하세요. ■ 다운로드 64비트 32비트

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 게임 설명

1993년 12월 세가 AM2에서 제작한 세계최초의 3D 대전 액션게임 시리즈. (실제로는 아미가용으로 발매된 4D 복싱이 원조)

기존의 복잡한 조작을 버리고 레버와 함께 P, K, G라는 3버튼의 새로운 구동 방식으로 간단하게 즐길 수 있는 방향으로 기획,

제작되었다. (3편에서는 E버튼이 추가되어 4버튼이 채용되었다. 이 당시의 대표적인 대전게임은 스트리트 파이터 2 인데 6버튼을

사용하는 체계였고, 그 아류 게임들 역시 다수의 버튼을 사용하였다)

 

시리즈가 나올 때마다 전시리즈와 차별화되는 동시에 혁신적인 게임성을 가진다는 것과 그 시대의 최고의 그래픽이 어느 정도

인지를 보여주는 척도가 될 정도로 뛰어난 그래픽이 특징.

하지만 시리즈가 진행되면서 쉽게 즐길 수 있는 게임이라기보다는 격투 시뮬레이션이라고 느껴질 정도로 극한의 심리전을 기반

으로진행되는 공방체계로 발전하면서 치밀한 완성도를 높게 평가받고 있는 3D 대전 격투게임이다.

단지 시스템적으로는 그 미칠 듯한 완성도가 되려 독이 되어 라이트하게 접근한 유저는 어렵다면서 손을 떼는 경우가 많다.

실제로 스즈키 유는 물론이고 버추어 파이터 팀원들의 경우 무술을 직접 배우고 잘하는 사람만이 개발할 수 있게 할 정도로

사실성에 굉장한 심혈을 기울였다.

 

안타깝게도 버추어 파이터 5 파이널 쇼다운을 마지막으로 사실상 시리즈의 명맥이 끊겼다.

세가의 상태가 전반적으로 좋지 않은데다가 개발의 주축이 될 세가 AM2도 사실상 공중분해 상태이기 때문이다.

 History

Virtua Fighter (c) 1993 Sega.

 

In this 3D fighting game, the game's battle system is simple, yet complex. There are 3 buttons : Punch, Kick

and Guard. Movement is strictly confined to a horizontal plane.

Battles are won by draining the energy bar of your opponent or by pushing your opponent off the edges of

the ring (known as a 'Ring-out').

When a 'Draw' is declared (timer reaches zero with both fighters having an equal amount of energy), a

Sudden Death match is held on a very small platform, making a win by Ring-out that much more probable.

The game favours tactical play over mindless button bashing, and the gameplay is balanced accordingly to

reflect this.

 

- TECHNICAL -

Sega Model 1 hardware

Main CPU : V60 (@ 16 Mhz), 68000 (@ 10 Mhz)

Sound Chips : YM3438 (@ 8 Mhz), (2x) MultiPCM (@ 8 Mhz)

Screen orientation : Horizontal

Video resolution : 496 x 384 pixels

Screen refresh : 60.00 Hz

Palette colors : 8192

Players : 2

Control : 8-way joystick

Buttons : 3

 

- TRIVIA -

An instant success in Japanese arcades, Virtua Fighter (or for short) brought the versus beat 'em up kicking

and screaming into the next generation. Like "Street Fighter II - The World Warrior", a substantial number

of clones ("Toshinden", "Tekken", "Dead or Alive") would follow in its wake, each with their own tweaks to

the formula.

Among the game's many innovations, the most profound were the true-to-life animation (all the more

impressive considering no motion capture technology was used) and the realistic movesets of the game's

eight characters.

Virtua Fighter serves 180,000 polygons per second. This is the first 3-D polygonal one-on-one fighting game.

During Virtua Fighter's development, the game featured an Arabian fighter named 'Siba'. He was replaced

later on in the final prototypes by Akira, as the developers felt that the game needed a karate fighter

similar to Street Fighter's Ryu. Siba was brought back an unlockable character in the Saturn game 'Fighter's

Megamix', in all his 1 style glory.

 

- TIPS AND TRICKS -

* Play as Dural : First, you must beat the computer Dural and have 2 games worth of credits in the machine

ready to go. After beating the game, have one player press Start and pick a character. As soon as that

character finishes smiling, but before the game actually starts, player 2 should press Start to interrupt the

process. If your timing is perfect, and the stars are perfectly aligned, and you've been a good boy or girl,

player 2 may come in as Dural.

* See Credits : You can get the credits of the programmers to come up on the screen by holding down a Start 

button during the demo. When it comes to the standard demo w/ Sarah kicking Kage, the credits will come

up. Keep holding the Start button to keep the credits coming or else they will freeze.

* Kage's Face Mask : It seems that after about 3,000 plays, the mask on Kage falls off instead of just his

headband. You can see his teeth and a scar on his cheek.

 

- SERIES -

1. Virtua Fighter (1993)

2. Virtua Fighter 2 (1994)

3. Virtua Fighter Remix (1995)

4. Virtua Fighter Kids (1996)

5. Virtua Fighter 3 (1997)

6. Virtua Fighter 3 - Team Battle (1998)

7. Virtua Fighter 4 (2001)

8. Virtua Fighter 4 Evolution (2002)

9. Virtua Fighter 10th Anniversary (2003, Sony PlayStation 2)

10. Virtua Fighter 4 Final Tuned (2004)

11. Virtua Fighter Cyber Generation - Judgment Six No Yabou (2004, Sony PlayStation 2)

12. Virtua Fighter 5 (2006)

13. Virtua Fighter 5 R (2008)

14. Virtua Fighter 5 - Final Showdown (2010)

 

- STAFF -

Coordinator & Main designer : Seiichi Ishii

Main programmer : Toru Ikebuchi

Programmers : Shin Kimura, Takeshi Suzuki, Eisuke Miura, Kazuhiko Yamada, Masahiko Kobayashi,

Naomi Ota, F.Y. Bertrand, Tetsuya Kaku

Designers : Kunihiko Nakata, Youji Kato, Toshiya Inoue, Yoshinao Asako, Masataka Aochi, Tomohiro Ishii,

Jeffery Buchanan, Mika Kojima

Program supports : Keiji Okayasu, Hiroaki Shoji

Music composer : Takayuki Nakamura

Planning support : Manabu Tsukamoto

Producer & Director : Yu Suzuki

 

- PORTS -

* Consoles :

Sega Saturn (1994)

Sega 32x (1995)

Sega Master System (1996, "Virtua Fighter Animation")

Sega Game Gear (1996, "Virtua Fighter Mini")

Sony PlayStation 2 (2003, "Virtua Fighter - 10th Anniversary").

* Computers :

PC [MS Windows 9x, CD-ROM] (1996) : This was a remix port. There was an option for original gameplay,

but 3d models and graphics were transfered from Remix.

* Others :

Tiger R-Zone (1995)

 

- SOURCES -

Game's rom.


 

- 올라온 자료에 문제가 있을 시 댓글 달아주시면 수정하도록 하겠습니다.

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