노루쿤의 에뮬랜드


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 초보자 필독사항

 

마메(Mame)란 무엇인가??

■ 마메 (Mame)란 무엇인가?? Multiple Arcade Machine Emulator의 약자. 말그대로 오락실 게임 기계의 CPU, 비디오, 사운드등을 가상으로 구현해서 기판에서 PC로 덤프된 롬파일을 실행시키는 에뮬레이터.

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[초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법

■ [초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법 ● 본 설명은 초보자를 위해 작성된 설명입니다.  천천히 읽고 따라 해보시면 충분히 게임을 실행하실 수 있습니다. ● 현재 제가 사용하고

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마메 바이오스 v0.210 ( mame biso pack v0.210 )

마메 바이오스가 필요로 하는 롬파일을 위해 "roms" 폴더에 넣어주세요. 다운로드 후 압축을 풀고 생성된 zip 파일 형식의 바이오스를 "roms" 폴더에 그대로 넣어주시면 됩니다.  파일 다운로드

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'Q & A' 카테고리의 글 목록

고전게임 블로그

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마메 부모롬과 클론롬의 차이

■ 마메 부모롬과 클론롬의 차이 - 게임이 처음 발매될 때, 각 나라별로 언어가 다르거나 그 나라 사정에 맞춰서 내부코드가 약간씩 수정되어 나옵니다. 그래서 같은 게임이라도 미국버전, 유럽

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TIP 
 
 

잘 모르시는 분들은 위 내용들을 확인하시고 진행하시면 수월하게 게임을 하실 수 있습니다.


 쌍용권 II / 더블 드래곤 II - 복수 (세계판)

  게임 제작사 (Making) - Technos Japan

  제작 년도 (Since) - 1988년

  카테고리 (Category) - Fighter / 2.5D

  에뮬 구분 (Emulator) - 마메 (Mame)

  게임용량 (Size) - 730.86 KB

  소스 (Source) - ddragon.c

 게임 이미지 (Snap Shot)

 타이틀 (Title)


 포스터 (Poster)


 캐비넷 (Cabinet)


 Artwork Preview



 Marquee


 기타


 게임 다운로드 (Game Download)

10MB 보다 큰 파일은 용량 제한으로 인하여 반디집으로 분할 압축되어 있습니다.

다운받으신 다음 압축을 한번 해제한 후 zip 형식의 롬파일을 roms 폴더에 넣어주셔야 합니다.

 

원본롬 (Roms)

ddragon2.zip
0.71MB

원본롬 파일은 게임 실행에 반드시 필요하므로 다운 받아야 합니다.


클론롬 (Clone Roms)

쌍용권 II - 복수 (미국판) Double Dragon II - The Revenge (US)

ddragon2u.zip
0.04MB

 

 구동 에뮬레이터

 

마메 플러스 v0.145

■ MAME Plus! v0.145u5 r5002 x64 x86 마메 롬파일들을 구동시켜주는 에뮬레이터 다운로드 후 압축해제하고 생성된 "mamepgui.exe" 를 실행하세요. ■ 다운로드 64비트 32비트

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아트웍 (Artwork) 설정방법

 

Mame 에서 아트웍(Artwork) 적용법 및 예제

■ Mame 에서 아트웍(Artwork) 적용법 및 예제 ■ 오락실 실제기기 모습을 구현해 주는 Mame 의 Artwork ● 아래는 1943 (Capcom - 1987년작)의 업소에서 구동되던 실제기기의 모습입니다. 비교적 90년대 이전

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ddragon2.zip
5.29MB

다운 받으신 후 압축 해제하지 말고 artwork 폴더에 넣어주세요.

 매뉴얼 (Manuals)

ddragon2.pdf
3.50MB

pdf 파일로 된 매뉴얼입니다.

전용뷰어 다운로드 페이지 → 바로가기

 게임 설명

더블 드래곤 시리즈의 2번째 작품.더블 드래곤 1편이 대박을 치고 1년 후 나온 속편.

아케이드판의 더블 드래곤 2 자체는 사용기판과 스테이지 구성 대부분이 초대를 그대로 유용하고 이전에 나온 캐릭터들은 색과

그래픽 변경 정도로 그쳤는데다가 상기의 조작감 문제로 인해서 큰 찬반이 갈렸었다.

무엇보다 전작에서 압도적으로 강력했던 팔꿈치 치기는 웬만큼 가까이서 쓰지 않으면 맞지도 않고 여성 자코는 아예 팔꿈치

치기를 쓰기도 한다.

게다가 주인공이 무기에 의해 받는 데미지가 꽤 줄어들어 있는데 대표적으로 전작 최종보스인 윌리가 사용하는 기관총을 맞아도

즉사하지 않게 되었다. (단 맞고 일어날때 기관총이 또 깔리면 탈출불능이므로 상황에 따라선 즉사나 다름없다)

 

당시 스탭의 발언에 의하면 2는 처음엔 ROM 교환에 의한 버전업으로 시작했었으나, 개발하던 도중 좀 더 좋은걸 만들어 보자는

취지에서 ROM 교환을 중지하고 용량을 늘려서 대폭으로 다시 만들었다는 비화가 있다.

물론 조작감이 대폭 변경돼서 초대 때의 팬들 대부분이 떨어져나간 건 인정하고 있다.

 

이후 패미컴으로 이식된 본 게임은 그야말로 초월이식이 뭔지를 보여주는데, 우선 2인 플레이가 가능해지고 공격조작은

아케이드와 거의 동일하나 버튼 개수 한계상 점프가 버튼 2개 동시로 나가며 이에 따라 팔꿈치 치기와 전방 점프킥이

사라진 대신, 용미람풍각을 활용하기 더 쉬워졌고, 비교적 간단하게 낼 수 있는 필살기인 천살용신권과 폭마용신각이 추가되었다.

 

천살용신권은 커맨드도 엄청 쉬운데 (점프 후나 다운후 기상하는 타이밍 등 일어서려할 때 바로 펀치 버튼) 데미지가 용미람풍각

동일하며, 폭마용신각은 사용이 까다롭지만 (점프 후 일어서려 할 때 버튼 두 개 동시. 천살용신권 입력 타이밍 보다 좀더 늦게

입력해야 한다) 최강의 데미지를 자랑하며 전용 효과음도 존재한다.

익숙해지면 필살기만 남발해서 모든 적들을 순식간에 죽일 수 있다.

 

그 까다로운 최종보스도 노멀 난이도에서 이것만 8방 정도 날려주면 끝난다.

덤으로 기본공격으로 때리면 점수는 10점씩 밖에 안주는 반면, 필살기는 한방에 500점씩 얻어서 남발했을 때와 안했을때의

스코어 차이가 엄청나다.

 

1탄의 보스급은 모두 졸개로 격하되었으며, 총잡이 윌리를 제외한 모든 보스들이 신캐릭터이다.

- 로퍼

- 윌리엄스

- 린다

- 오하라 (덩치 큰 적)

- 아보보 (덩치 큰 적, 털보)

- 바르노프 (스테이지 1 보스)

- 아보레 (스테이지 2 보스)

- 제프 (한가지 특이한 건 이 제프는 더블 드래곤 1의 사양으로 1 주인공의 기술을 쓴다)

- 친 타이메이 (스테이지3 보스)

- 윌리 (페이크 보스)

- 도플갱어 (최종보스)

 

참고로 더블 드래곤 2를 시작하면 전편에 납치됐다가 힘들게 구출한 여친이 초장부터 악당들에게 기관총으로 끔살당하는

장면이 나온다. 그리고 힘들게 깨면 3명 (주인공과 여친) 이 찍힌 옛 사진이 나오는 게 엔딩인데 정말 그렇게 슬플 수가 없다.

그나마 패미컴판은 다시 살려 주기라도 하지. (두 버전의 엔딩을 스샷으로 비교해 보면 알 수 있다. 패미컴판 엔딩에선

확실히 부활하는데 아케이드판 엔딩에선 그런거 없다)

 History

Double Dragon II - The Revenge (c) 1988 Technos.

 

Following his defeat at the end of the original Double Dragon, Willy, the leader of the Black Warriors,

retaliates against Billy and Jimmy Lee by murdering their  friend, Marian, leaving the brothers with the

task to avenge her death.

 

The sequel to Double Dragon is essentially an upgraded version of the original game, but with with a

two-way attacking system similar to one previously used in Technos Japan's 1986 arcade game "Renegade".

Many of the attacks and combos from the original "Double Dragon" are retained, as well as new techniques

including the invincible Cyclone Kick.

 

The stages and weapons are redesigned versions of items previously featured in the original game.

There are a few new traps such as a bulldozer in the middle of Mission 3 and all of the transition sequences

between stages are now done with the character entering the next level via a lift, making it impossible to

carry one weapon to the next area.

Most of the enemy characters return from the original Double Dragon, with some given facelifts, but the

stage bosses are all new.

The enemies are as followed :

* Williams - Has a wilder face and longer hair.

He can now run towards the player and do cartwheels.

He throws his knives in mid-air and sometimes carry a shovel which he throws towards the player.

* Roper - Has a beard and eye-patch, but otherwise is more or less identical to his original self.

He carries shovels and can sometime pick up large objects.

* Linda - She now has a mohawk and face paint.

She can also jump off platforms and do the elbow smash against the player.

In addition to the ball and chain, she also carries grenades and knives.


* Abobo - Now has a longer hair and a beard, but otherwise is identical to
his original self.

* Oharra - A head swap of Abobo with flap-top and a clean face. He fights the same way.

* Jeff - Same as his original self, but now carries grenades.

* Burnov - The boss of Mission 1. An obese wrestler whose face is concealed with a mask.

He grabs the player and throws similar punches in the face.

After dying, he will stand up and yell, disappearing in front of the player and leaving only his clothes.

In later encounters, he will revive himself at least once.

* Abore - The boss of Mission 2. A huge suspender-wearing strongman with Terminator-like sunglasses.

His slaps and shoulder tackles do massive damage to the player.

* Chin Taimei - The boss of Mission 3. A Chinese martial artists armed with twin kali sticks.

In addition to his energy-draining stick combo, he also has a jump kick and sweep kick.

* Willy - The boss of Mission 4. Looks like he does in the original game, but now dresses in red.

He still uses the same machine gun from the first game.

* The clone - After defeating Willy, the player will have to fight their character's evil self.

This clone has all the techniques the player has, but can also throw energy beams and possess the

player's body to drain his energy.

 

- TECHNICAL -

Game ID : TA-0026

Main CPU : HD6309 (@ 3.579545 Mhz), Z80 (@ 4 Mhz)

Sound CPU : Z80 (@ 3.579545 Mhz)

Sound Chips : YM2151 (@ 3.579545 Mhz), OKI6295 (@ 8 Khz)

Screen orientation : Horizontal

Video resolution : 240 x 224 pixels

Screen refresh : 57.44 Hz

Palette colors : 384

Players : 2

Control : 8-way joystick

Buttons : 3

 

- TRIVIA -

Licensed to Romstar for US distribution (January 1989).

The yelling sound heard when a coin is inserted comes from an enemy in the game called 'Chin Taimei'

(the mission 3 boss that fights using 2 sticks).

Billy and Jimmy trade their original blue and red outfits for black and white respectively in the game.

They appear in the game's ending wearing their original colors.

Marian wears a yellow dress in the game and her character sprite is slightly redrawn from the original

game.

Unlike the original "Double Dragon", the controller configuration for part two were changed from

standard punch and kick buttons to less conventional left attack and right attack buttons.

In the same way the original "Double Dragon" paid tribute to the laserdisc game "Road Blaster", Double

Dragon II features a similar homage to the laserdisc version of "Cobra Command"

("Thunder Storm FX" in Japan), which was Yoshihisa Kishimoto's debut game.

 

The helicopter inside the garage at the beginning of the game is the same helicopter from

Cobra Command.

Double Dragon II originally began development as a chip upgrade of the first game.

However, they was an incentive to add more features to the game, so this plan was discarded.

 

The game's ROM size increased and the game was seriously reworked.

However, the increased difficulty and reworked play controls drove away fans of the original game.

Isaiah Johnson holds the official record for this game with 47,880 points on May 31, 2008.

Meldac/Nippon Crown released a limited-edition soundtrack album for this game

(Double Dragon II The Revenge - MECG-28001) on 10/03/1990.

 

- SERIES -

1. Double Dragon (1987)

2. Double Dragon II - The Revenge (1988)

3. Double Dragon 3 - The Rosetta Stone (1991)

4. Super Double Dragon (1992, US/EU Nintendo Super NES) / Return of Double Dragon

(1992, JP Nintendo Super Famicom)

5. Battletoads & Double Dragon - The Ultimate Team (1993, Nintendo Super NES)

6. Double Dragon V - The Shadow Falls (1994, Nintendo Super NES)

7. Double Dragon (1995)

 

- STAFF -

Sound programmer: Michiya Hirasawa

 

- PORTS -

* Consoles :

Nintendo Famicom (1989)

Sega Mega Drive (1991)

NEC PC-Engine (1993)

* Computers :

Atari ST (1989)

Amstrad CPC (1989)

Sinclair ZX Spectrum (1989)

Commodore Amiga (1989)

Commodore C64 (1989)

PC [MS-DOS, 5.25''] (1989)

Commodore Amiga (1992, "Action Masters")

* Others :

LCD handheld game (19??) released by Tiger Electronics.

* Notes :

Technos redid the game's ending in the NES version. After the player defeat their shadow, they are

taken to one final stage where they face a new final boss, referred in the game simply as the

'Mysterious Warrior'.

After the player defeats him, the Warrior gives his dying speech and Billy later finds Marian

returned to life.

The PC Engine version features this ending, but only by completing the game on the hardest setting.

 

- SOURCES -

Game's rom.

Machine's picture.

Sega Mega Drive manual (enemy names)


 

- 올라온 자료에 문제가 있을 시 댓글 달아주시면 수정하도록 하겠습니다.

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