노루쿤의 에뮬랜드


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 초보자 필독사항

 

마메(Mame)란 무엇인가??

■ 마메 (Mame)란 무엇인가?? Multiple Arcade Machine Emulator의 약자. 말그대로 오락실 게임 기계의 CPU, 비디오, 사운드등을 가상으로 구현해서 기판에서 PC로 덤프된 롬파일을 실행시키는 에뮬레이터.

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[초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법

■ [초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법 ● 본 설명은 초보자를 위해 작성된 설명입니다.  천천히 읽고 따라 해보시면 충분히 게임을 실행하실 수 있습니다. ● 현재 제가 사용하고

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마메 바이오스 v0.210 ( mame biso pack v0.210 )

마메 바이오스가 필요로 하는 롬파일을 위해 "roms" 폴더에 넣어주세요. 다운로드 후 압축을 풀고 생성된 zip 파일 형식의 바이오스를 "roms" 폴더에 그대로 넣어주시면 됩니다.  파일 다운로드

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고전게임 블로그

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마메 부모롬과 클론롬의 차이

■ 마메 부모롬과 클론롬의 차이 - 게임이 처음 발매될 때, 각 나라별로 언어가 다르거나 그 나라 사정에 맞춰서 내부코드가 약간씩 수정되어 나옵니다. 그래서 같은 게임이라도 미국버전, 유럽

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TIP 
 
 

잘 모르시는 분들은 위 내용들을 확인하시고 진행하시면 수월하게 게임을 하실 수 있습니다.


 스트리트 파이터 1 - Street Fighter 1

   게임 제작사 (Making) - Capcom

   제작 년도 (Since) - 1987년

   카테고리 (Category) - Fighter / Versus

   에뮬 구분 (Emulator) - 마메 (Mame)

   게임용량 (Size) - 1.1 MB

   소스 (Source) - sf.c

 게임 이미지 (Snap Shot)

 타이틀 (Title)


 포스터 (Poster)


 캐비넷 (Cabinet)


 Marquee


 Control Panel


게임 다운로드 (Game Download)

10MB 보다 큰 파일은 용량 제한으로 인하여 반디집으로 분할 압축되어 있습니다.

다운받으신 다음 압축을 한번 해제한 후 zip 형식의 롬파일을 roms 폴더에 넣어주셔야 합니다.

 

원본롬 (Roms)

sf.zip
1.10MB

원본롬 파일은 게임 실행에 반드시 필요하므로 다운 받아야 합니다.


클론롬 (Clone Roms)

스트리트 파이터 (미국판, 세트 1) Street Fighter (US, set 1)

sfu.zip
0.05MB



스트리트 파이터 (미국판, 세트 2, 보호판) Street Fighter (US, set 2) (protected)

sfua.zip
0.05MB



스트리트 파이터 (일본판, 보호판) Street Fighter (Japan) (protected)

sfj.zip
0.14MB



스트리트 파이터 (시험판) Street Fighter (prototype)

sfp.zip
0.70MB

 

 구동 에뮬레이터

 

마메 플러스 v0.145

■ MAME Plus! v0.145u5 r5002 x64 x86 마메 롬파일들을 구동시켜주는 에뮬레이터 다운로드 후 압축해제하고 생성된 "mamepgui.exe" 를 실행하세요. ■ 다운로드 64비트 32비트

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아트웍 (Artwork) 설정방법

 

Mame 에서 아트웍(Artwork) 적용법 및 예제

■ Mame 에서 아트웍(Artwork) 적용법 및 예제 ■ 오락실 실제기기 모습을 구현해 주는 Mame 의 Artwork ● 아래는 1943 (Capcom - 1987년작)의 업소에서 구동되던 실제기기의 모습입니다. 비교적 90년대 이전

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sf.zip
2.66MB

다운 받으신 후 압축 해제하지 말고 artwork 폴더에 넣어주세요.

 게임 설명

스트리트 파이터 시리즈의 초대(初代)작. 캡콤에서 1987년에 아케이드로 제작한 대전 액션 게임.

 

스트리트 파이터 시리즈의 기념할 만한 첫번째 작품이자 캡콤의 '용과 호랑이 대결' 구조 3번째 게임.

후속작인 스트리트 파이터 2가 비디오 게임계 전체에 센세이션을 크게 일으킨 작품이라 1편은 상대적으로 묻히는 감이 있고,

본작이 최초의 대전 액션 게임인 것도 아니기는 하지만 많은 부분 스트리트 파이터 2 이후의 현대적인 대전 액션 게임에 영향을

준 작품이다.

 

플레이어로 쓸 수 있는 캐릭터는 딱 두명. 1P 쪽이 류, 2P 쪽이 켄. 이 때는 외모와 이름만 다를 뿐 성능이 완전히 똑같았다.

1P와 2P의 대전도 가능하지만 동캐릭터 대전 고정에 가까워서 그냥 덤에 가깝다. 그러나 이 덤으로 넣은 것 같은 대전모드에서

스트리트 파이터 2가 만들어진 동기가 제공되었다는 점을 생각하면 대전모드도 의의가 적지 않다.

 

게임을 시작하게 되면 일본, 미국, 영국, 중국의 4개의 국기를 고르게 되어있는데, 캐릭터를 고르는게 아니라 대전 상대의 국가를

고르는 화면이다. 대전 상대는 각 국가마다 2명씩이며 4개국을 모두 제패하면 태국이 등장하므로 총 10캐릭터가 등장하는 셈.

류와 켄을 합치면 총 12캐릭터이므로 의외로 볼륨은 스트리트 파이터 2에 필적한다. 최종보스는 사가트.

 History

Street Fighter (c) 1987 Capcom.

 

Martial arts masters Ryu and Ken enter a worldwide martial arts tournament spanning 5 nations as they

faces 10 of the world's greatest fighters. The game can be played alone or with 2 players competing, with

Player 1 taking the role of Ryu and Player 2 as Ken. The predecessor to the ultra-popular "Street Fighter II

The World Warrior".

 

- TECHNICAL -

Main CPU : 68000 (@ 8 Mhz)

Sound CPU : (2x) Z80 (@ 3.579545 Mhz)

Sound Chips : YM2151 (@ 3.579545 Mhz), (2x) MSM5205 (@ 384 Khz)

Screen orientation : Horizontal

Video resolution : 384 x 224 pixels

Screen refresh : 60.00 Hz

Palette colors : 1024

Players : 2

Control : 8-way joystick

Buttons : 6

= > [1] LP (Jab), [2] MP (Strong), [3] HP (Fierce)

= > [4] LK (Short), [5] MK (Forward), [6] HK (Roundhouse)

 

- TRIVIA -

Released in August 1987.

Capcom's first head-to-head fighting game, Street Fighter is also the first fighting game to feature :

- 6 buttons (or 2 pressure pads) and 8 way joystick.

- 2 playable characters and ten CPU-controlled opponents .

- Special moves.

Two versions of the game's cabinet were produced. A standard version with the 6-button configuration

later used by its sequels ("Street Fighter II - The World Warrior") and a deluxe cabinet that featured 2

pressure sensitive pads for punches and kicks that determine the strength and speed of the player's attacks

based on hard they were pressed.

Ryu, Ken and Sagat were the only characters to return in the immediate sequel "Street Fighter II - The

World Warrior". Birdie and Adon would later return in "Street Fighter Alpha - Warriors' Dreams", followed

by Gen in "Street Fighter Alpha 2" and Eagle in "Capcom Vs. SNK 2 - Mark of the Millennium 2001 ". The

character of Mike is believed to a precursor to Balrog from Street Fighter II, whose name in Japan is

M.Bison (with the M standing for Mike).

Ryu and Sagat were mostly based on 'Yoshiji Soeno', a 'Kyokushin Karate legend' and 'Reiba', the 'Dark Lord

of Muaythai' from an old Japanese martial art comics called 'Karate Baka Ichidai'.

In the England (Birdie) stage a poster for 'The Velvet Underground' (a cult 1960's rock band) is clearly

visible alongside another poster for 'Ian Dury and the Blockheads'.

The Blockheads were a popular British pub-rock band who disbanded in 1982 but reformed in 1987 for

a tour of Japan, two months before the release of this game.

A third poster advertises 'Ristorante Donnaloia' an expensive Italian restaurant in Kobe, which still

exists to this day. Also on this stage the name and likeness of at that time Capcom USA Vice President of

Sales and Marketing 'Bill Cravens' is grafittied on the shutter in front of the 'Block Heads' pub.

The title screen has several Capcom games listed on the brick wall: "Avengers", "Commando", Wings

("Legendary Wings"), and "Trojan".

In May 1988, Pony Canyon released a Game Simulation Video VHS tape featuring approx. 20 minutes of

gameplay footage from this game.

Alfa Records released a limited-edition soundtrack album for this game

(Capcom Game Music Vol.2 - 28XA-203) on 25/03/1988.

A Street Fighter unit can be seen in the 1992 film 'Juice' starring Omar Epps and the late Tupac Shakur.

 

- UPDATES -

The Japanese version :

* Has different words spoken for Ryu and Ken during their special moves than the other versions.

Ryu and Ken shout 'hadoken!', 'shoryuken!' and 'tatsu-maki-senpuu-kyaku!' during respective special moves

in the Japanese version, while they shout 'hellfire!', 'dragon punch!' and 'hurricane!' on all other versions.

The prototype version :

* Has no demo mode.

* Different colors on highscore table.

* Different hole on in the wall during the title screen.

* Is highly bugged.

* No digitized voice samples.

* Characters share stage music.

* Ryu's victory pose is visually different.

* Different sound effects for everything.

* Different intro/outro music.

* Must win three rounds to win the match.

* Typo in victory quote screen, 'Rut Don't Forget...' instead of 'But Don't Forget...'.

* No stage select when you start the game.

* The Hurricane Kick does not seem to be in the game.

 

- TIPS AND TRICKS -

Performing special moves : Unlike pretty much every other fighting game, this game requires the player

to "release" the buttons instead of pressing them to attack. This applies to special moves as well. A tip to

do them easily is to hold the attack button as soon as you start the motion and release it as soon as you

finish it.

Turtling with Mike : When fighting Mike, you can turtle-up in the corner and he will just repeatedly throw

low punches at you (which you can block). You can use this to your advantage by letting time run out if you

have more energy than he does.

Single-Move Victory with Birdie : When fighting Birdie, if you do a hurricane kick right at the start of the

round, you can 'sometimes' get him will all of the kicks (he will not be knocked back) and defeat him with

that one move alone.

 

- SERIES -

1. Street Fighter (1987)

2. Street Fighter II - The World Warrior [CP-S No. 14] (1991)

3. Street Fighter II' - Champion Edition [CP-S No. 21] (1992)

4. Street Fighter II' - Hyper Fighting [CP-S No. 24] (1992)

5. Super Street Fighter II - The New Challengers [CP-S II No. 01] (1993)

6. Super Street Fighter II Turbo [CP-S II No. 03 Bis] (1994)

7. Street Fighter Alpha - Warriors' Dreams [CP-S II No. 11] (1995)

8. Street Fighter Alpha 2 [CP-S II No. 15] (1996)

9. Street Fighter III - New Generation (1997)

10. Street Fighter III - 2nd Impact : Giant Attack (1998)

11. Street Fighter Alpha 3 [CP-S II No. 29] (1998)

12. Street Fighter III - 3rd Strike : Fight For The Future (1999)

13. Hyper Street Fighter II - The Anniversary Edition [CP-S II No. 38] (2003)

14. Street Fighter IV (2008)

15. Super Street Fighter IV (2010)

 

- STAFF -

Direction : Piston Takashi

Planner : Finish Hiroshi

Programmer : Fz 2151

Character designers : Crusher Ighi, Dabada Atsushi, Bonsoir Yuko, Ocan Miyuki, Bravo Ovu, Innocent Saicho

Sound & music : Yoshihiro Sakaguchi

Hard planner : Punch Kubozo

Mechatoronics : Strong Take, Radish Kamin

 

- PORTS -

* Consoles :

NEC PC-Engine [JP] (Dec.1988, "Fighting Street") [Model HCD8002]

Sony PSP (2006, "Capcom Classics Collection Remixed")

Sony PlayStation 2 (2006, "Capcom Classics Collection, Volume 2")

Microsoft XBOX (2006, "Capcom Classics Collection, Volume 2")

* Computers :

Sinclair ZX Spectrum (1988)

Commodore C64 (1988)

Amstrad CPC (1988)

Atari ST (1988)

Commodore Amiga (1988)

Amstrad CPC [FR] (1990, "10 Jeux Spectaculaires")

PC [MS-DOS]

PC [CD-ROM] (2003, "Capcom Arcade Hits Volume 1")

 

- SOURCES -

Game's rom.

Machine's picture.


 

- 올라온 자료에 문제가 있을 시 댓글 달아주시면 수정하도록 하겠습니다.

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