노루쿤의 에뮬랜드


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 초보자 필독사항

 

마메(Mame)란 무엇인가??

■ 마메 (Mame)란 무엇인가?? Multiple Arcade Machine Emulator의 약자. 말그대로 오락실 게임 기계의 CPU, 비디오, 사운드등을 가상으로 구현해서 기판에서 PC로 덤프된 롬파일을 실행시키는 에뮬레이터.

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[초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법

■ [초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법 ● 본 설명은 초보자를 위해 작성된 설명입니다.  천천히 읽고 따라 해보시면 충분히 게임을 실행하실 수 있습니다. ● 현재 제가 사용하고

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마메 바이오스 v0.210 ( mame biso pack v0.210 )

마메 바이오스가 필요로 하는 롬파일을 위해 "roms" 폴더에 넣어주세요. 다운로드 후 압축을 풀고 생성된 zip 파일 형식의 바이오스를 "roms" 폴더에 그대로 넣어주시면 됩니다.  파일 다운로드

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마메 부모롬과 클론롬의 차이

■ 마메 부모롬과 클론롬의 차이 - 게임이 처음 발매될 때, 각 나라별로 언어가 다르거나 그 나라 사정에 맞춰서 내부코드가 약간씩 수정되어 나옵니다. 그래서 같은 게임이라도 미국버전, 유럽

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TIP 
 
 

잘 모르시는 분들은 위 내용들을 확인하시고 진행하시면 수월하게 게임을 하실 수 있습니다.


 철권 2 - Tekken 2

   게임 제작사 (Making) - Namco

   제작 년도 (Since) - 1996년

   카테고리 (Category) - Fighter / Versus

   에뮬 구분 (Emulator) - 마메 (Mame)

   게임용량 (Size) - 19.68 MB

   소스 (Source) - namcos11.c

 게임 이미지 (Snap Shot)

 타이틀 (Title)


 포스터 (Poster)


 캐비넷 (Cabinet)


 Marquee


 Control Panel


 게임 다운로드 (Game Download)

10MB 보다 큰 파일은 용량 제한으로 인하여 반디집으로 분할 압축되어 있습니다.

다운받으신 다음 압축을 한번 해제한 후 zip 형식의 롬파일을 roms 폴더에 넣어주셔야 합니다.

 

원본롬 (Roms)

tekken2.z01
10.00MB
tekken2.zip
9.69MB

원본롬 파일은 게임 실행에 반드시 필요하므로 다운 받아야 합니다.


클론롬 (Clone Roms)

철권 2 버전 B (미국판, TES3/버전 B) Tekken 2 Ver.B (US, TES3/VER.B)

tekken2ub.zip
3.06MB



철권 2 (아시아판, TES2/버전 A) Tekken 2 (Asia, TES2/VER.A)

tekken2aa.zip
2.98MB



철권 2 버전 B (아시아판, TES2/버전 B) Tekken 2 Ver.B (Asia, TES2/VER.B)합

tekken2ab.zip
3.06MB

 

 구동 에뮬레이터

 

마메 플러스 v0.145

■ MAME Plus! v0.145u5 r5002 x64 x86 마메 롬파일들을 구동시켜주는 에뮬레이터 다운로드 후 압축해제하고 생성된 "mamepgui.exe" 를 실행하세요. ■ 다운로드 64비트 32비트

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 게임 설명

남코의 철권 시리즈 두번째 작품.

1995년 8월 3일 (아케이드 버전 A), 9월 29일 (아케이드 버전 B) / 1996년 3월 29일 (PS 1) 발매.

 

철권 시리즈가 슬슬 본 궤도에 오르기 시작한 작품이며, 여전히 훌륭한 텍스쳐 맵핑을 이용한 그래픽이 눈에 띄었다.

동시에 20명이 넘는 다양한 캐릭터로 유저들의 관심을 모았으며, 배틀팀 (팀끼리 일정 승수를 채울때까지 맞붙는 '팀배틀'을

하는 팀. 꼭 팀배틀이라는 것은 철권 2때뿐만이 아니라 버추어파이터 2때부터 있었다) 이 생기는 등, 게임 커뮤니티가 활기를

띄기 시작하였으나, 정작 게임의 밸런스는 여전히 조금 엉망인 상태.

 

풍신권류의 기술이 강했기 때문에 '풍신류 천하'라는 말까지 나돌 지경이었다.

(하지만 풍신류 캐릭터는 4편과 6BR을 제외하고 전통적으로 시리즈 불문 강했다. 하지만 5부터 사기는 아니다)

거기다가 철권 1 ~ 철권 TT의 풍신류는 초풍 그런 거 없어도 말할 것도 없이 씹사기.

전작 철권 1에서는 PS판에서만 사용 가능했던 중간보스들이 아케이드에서도 타임릴리즈로 사용 가능해졌다.

(검은 배경이면 커맨드 입력으로, 카즈야 눈빛이 보이는 로고에 파란 배경이면 타임릴리즈로 가능했다. 3는 무조건 타임릴리즈)

대부분 중간보스들은 레귤러 캐릭터들의 모션 재활용이었지만 (브루스 어빈, 백두산 제외) 전작보다는 기술이 차별화되기

시작하였다.

 

전편의 스토리도 꽤나 파천황스러웠지만 2편에서 데빌(데빌 카즈야)이 등장하면서 스토리가 안드로메다로 가는 단초를

마련하였다.

전작보다 모델링, 텍스처도 좋아졌고 전작에서는 포기해야했던 광원처리가 들어가서 분위기가 훨씬 멋있어졌지만 쉐이딩 방식은

기본적으로 플랫 쉐이딩이다보니 각이 많이 져서 오히려 전작의 그래픽이 나았다고 생각하는 사람도 없지는 않았다.

'제대로 된' 격투 게임으로서의 첫발을 내딛은 작품이었지만 브루스는 대회에서 금지먹을 정도의 개캐였다.

LPRP2RKLK만 남발하면 그 절륜한 속도와 판정으로 대부분의 대전을 승리로 이끌 수 있었으며, 컷킥으로 띄우고 무릎지옥

설렁설렁 날려 주면 체력 50~60% 날리는 건 일도 아니었기 때문이다.

여러가지 시스템들이 추가, 변경되었는데 우선 다운된 상태에서 기상시 옆으로 구르는 시스템이 추가되었다.

이 시스템 때문에 잡기가 성공해도 다운 공격은 높은 확률로 회피하는 것이 가능했다.

그외에도 La-Ra 잡기 풀기, 푸는 것 자체가 아예 불가능한 커맨드 잡기 등 여러가지 시스템이 추가 변경되었다.

 

여담으로 버전 B의 경우 백두산과 카자마 준의 위치를 바꿀 수 있고, 이 때는 예외적으로 준과 두산의 중간보스가 바뀐다.

(한국유저를 의식한건지 옵션에서 Jun & Lei와 Baek & Lei 중 하나를 택하면 가능해지는데 준은 중간보스가 마샬 로우로,

백두산은 중간보스가 왕 진레이로 바뀐다)

그리고 처음으로 각 캐릭터마다 전용 배경색이 생겼는데 이는 6부터 다시 없어졌다.

태그 2 WTF 사이트에 배경색이 들은 아바타가 있기는 하지만 색이 중복된 캐릭터가 꽤 있다.

(6부터 다시 1에서처럼 배경색을 검은 바탕으로 해놓았다. 태그 2는 투명해서 바탕색이 드러나는 편.

참고로 2~5까지는 태그 2 wtf판 아바타마냥 색이 중복되지 않게 미세히 다르게 해놓았다. 가족간이거나 후계일 경우 기존 세대의

배경색을 물려받는데 이 때문에 미셸은 태그 1에서 배경색이 주황색에서 청록색으로 바뀌었다)

 

지역에 따라서 PVP는 덤이고 꼼수 및 원킬 콤보를 이용한 '타임 어택'에 열을 올리는 경우도 있었다.

인터넷이 미비하던 시절 한국에 발매된 게임이라 현재와 비교해보면 커맨드나 콤보 입수, 숨겨진 캐릭터 커맨드 셀렉 방법 등을

알기 무척 어려웠다. PC 통신은 먼 물건인 경우가 많았고 PC방도 없었고, 정보를 얻을 보편적 수단이라고는 한 달에 한 번

나오는 제법 비싼 게임 잡지뿐이었으니 이때 게임 잡지들은 '격투' 등 아예 철권 같은 게임의 전체 캐릭터 커맨드 및 콤보

공략법을 안내하는 전용 부록을 붙여 팔면서 많은 인기를 얻기도 했다.

수년 전에 개발도상국에 집중 판매된 브라질산 게임기 Zeebo(지보)에 이식되기도 했는데 폴리곤은 더 좋아졌지만 캐릭터 음성이

안 나오는 문제가 있었다. 참고로 아나운서는 5의 아나운서이다.

 History

Tekken 2 (c) 1995 Namco.

 

Two years after winning the original 'King of the Iron Fist' tournament, Kazuya Mishima decides to hold a

second tournament in an attempt to finish off his father, Heihachi Mishima, in this sequel to 1994 original.

The gameplay in Tekken 2 is identical to that of its predecessor, with one or two players fighting over a

series of 3D-rendered backdrops. As before, the fighting system utilises four attack buttons: left punch,

right punch, left kick and right kick.

Certain button combinations will initiate both standard and special grab and throwing moves.

 

- TECHNICAL -

Namco System 11 hardware

Game ID : TES

Main CPU : PSX (@ 16.9344 Mhz), M37702 (@ 16.384 Mhz)

Sound Chips : C352 (@ 16.384 Mhz)

Screen orientation : Horizontal

Video resolution : 640 x 480 pixels

Screen refresh : 60.00 Hz

Palette colors : 65536

Players : 2

Control : 8-way joystick

Buttons : 4

 

- TRIVIA -

Released in August 1995.

The title of this game translates from Japanese as 'Iron Fist 2'.

Angel is still called Devil until the Sony PlayStation release.

Jun Kazama and Kazuya Mishima aren't connected by any other way other than the fact that Kazuya is the

son of Heihachi, who is the owner of the Mishima Zaibatsu and Jun is a worker at a world wildlife NGO.

During the Tekken 2 Tournament, Jun Kazama and Kazuya Mishima marry (Namco never elaborated on the

nature of their relationship, seeing as how they faced each other in Tekken 2 as opponents).

After their marriage, Kazuya is killed by his own father who was jealous of him because Kazuya had the

'devil' inside him which Heihachi has been trying to capture for a long time. Jin is a born after a little time.

He is trained by Heihachi... during this Jin's mother is killed by the God of fight (Toshin) or originally

'Ogre' (Ogre appears in the next sequel, "Tekken 3").

Jin keeps practicing until he is 18 and he then participates in Tekken3 to take the revenge of his mother and

fathers death. The story continues...

NEC Avenue released 2 limited-dition soundtrack albums for this game (Tekken 2 Strike Fighting Vol.1

-NACL- 1225 & Tekken 2 Strike Fighting Vol.2 - NACL-1229) respectively on 29/06/1996 and 20/07/1996.

Michael Jackson used to own this game (Serial number M450). It was sold at the official Michael Jackson

Auction on Apr. 24th, 2009.

 

- UPDATES -

REVISION 1 :

* Software version : TES2/VER.A

* Build date : 19 :01 :47, AUG 3 1995

* Green text for timer, round, insert coin etc.

* No sound when being thrown by another character (like "Tekken").

REVISION 2 :

* Software versions : TES2/VER.B, TES3/VER.B

* Build date : 10 :39 :16, SEP 29 1995

* Yellow text for timer, round, insert coin etc.

* AI is modified, opponents' sound effects were added to almost all throws.

* Added some new moves, listed below.

 

- TIPS AND TRICKS -

* Basic throws can be escaped by pressing the same buttons as the corresponding throw. A LP+LK throw is

escaped by pressing LP+LK, and a RP+RK throw is escaped by pressing RP+RK.

* Special throws, as well as back throws, cannot be escaped - use these when in close quarters, but don't

abuse them or people (and the CPU) will start ducking under them.

* Ultimate Tackle (Paul, Kazuya) can be escaped with RP+RK. The running tackle cannot be escaped however.

* Non-grab throws also cannot be escaped :

Body Press (Jack-2, P.Jack, Kuma)

Frankensteiner (King, Armor King, Roger/Alex)

Run Up To Drop (Law)

Whirlwind Toss (Wang)

Slow Power Punch Combo (Michelle, Wang)

Machine Gun Cannon (Michelle)

Running Tackle (all)

Attack Reversal (Nina, Paul, Jun, Wang, Anna) - 'Chicken' move added in Tekken 3 to counter throw

* Tekken 2 also has a few bugs in its moves database :

Hammer Punch (Paul, Heihachi, P.Jack). Can be done facing backwards. You can also continue to the

Power Punch by following with RP.

Geta Stomping (Heihachi). Can be done facing backwards, opponent must be on ground.

Sledge Hammer (Bruce). Can be done facing backwards.

Face Crushing Knee (Bruce). On Ver.A machines this causes a sound bug against the opponent, who will use

another character's voice half way through.

Killer Beam (Devil/Angel). Can be done facing backwards (both standing and flying versions).

Special throws (all). Throws like King's Tombstone Pile Driver can be done backwards by reversing the

directional input as though you're facing the opponent.

* Play As Hidden Characters (even if they aren't selectable yet) :

Wang : On the character select screen, highlight Jun/Baek (whoever's default), then press Start, Down,

Right, Left, Up

P. Jack : Highlight Jack-2, press Down(x2), hold Start and press Up(x2)

Armor King : Highlight King, press Left, hold Start, press Left, Right, release Start, press Right

Ganryu : Highlight Michelle, hold Start, press Down, Up

Bruce : Highlight Lei, press Start(x4) and then Right

Kazuya : Highlight Heihachi, press Down, Up, hold Up, press Start(x2), release Up, press Up again

For the following characters you have to hold a button before entering the character select...

Kunimitsu : Hold LP, then press Start to enter character select, highlight Yoshimitsu, then press Right, Start

Kuma : Hold RP, press Start, highlight Paul, press Down, Start, Down

Alex : Hold RK, press Start, Up(x2)

Roger : Hold LK, press Start, Up(x2)

* Fight Roger or Alex on Stage 4 : On the second/final round of Stage 3, defeat the opponent with less than

5% health (so the announcer says 'Great!'). Roger will appear if your character was selected with a punch

button, Alex if selected with a kick button.

* Fight Kuma on Stage 4 : If you have Roger or Alex and do the same thing Kuma will appear instead.

* Each character has a sub-boss (stage 8) depending on who started the game :

If Jun (default) was chosen Wang will be on stage 8. Baek is in place of Jun if the "New Character" setting is

set to 'Baek & Lei'.

If Yoshimitsu was chosen, Kunimitsu will be on stage 8.

Nina : Anna.

Law : Baek or Jun depending on the "New Character" setting.

Heihachi : Lee.

Paul : Kuma.

Jack-2 : P. Jack.

King : Armor King.

Michelle : Ganryu.

Lei : Bruce.

Roger : Alex.

Kazuya : Roger, Heihachi on stage 9 (never Alex on stage 8).

Devil : Heihachi, Jun on stage 9.

If a sub-boss is selected the characters are reversed e.g. selecting Armor King will make King appear.

* Tekken 2 Ver.B introduced some new moves into the game :

Wang : Whirlwind Toss (throw) - d/f+LP+LK+RK

Wang : Dragon Power Punch - b+LP+RP

Armor King : Jump to Capital Punishment - u (or u/f), LP+RP

Armor King : Jump to Burning Double Knuckle - u (or u/f), LP+RP,d (hold)

Armor King : Jump to Moonsault Body Press - u (or u/f), LP+RK

Lee : Silver Cyclone - (while crouching) d+LK+RK

Lee : Blazing Kick - d,d/b+RK (launches opponent on counter hit)

Ganryu : Sumo Popup - b,d/b,d,d/f+1

Ganryu : Take Down - (while fully crouched) d+LP+RP

Kuma : Salmon Hunting - b,f+RP+LK

Kuma : Head Butt (Stonehead) - RP+RK,b (hold)

Kuma : Grizzly Claw - b+LP+RP

Kuma : Rolling Bear - b+LP+RP, clockwise 360 x2(?)

King : 10-it Combo ender - Combos ending in LK can now end in LP for an elbow drop; combo ending with

Power Bomb can also end with LP or LK

* Some original moves were modified in Tekken 2 Ver.B :

Kazuya :

Rising Sun combo was given an extra low sweep and named Roundhouse to Triple Spin Kick-u / f+RK,

RK,RK,RK

Jack-2 : Volcano Blaster move notation was changed - Ver.A is d/f,d/f+LP, Ver.B is d/f+d/f+RP+RK

Ganryu : Thunder Slap move notation was changed - Ver.A is d,d/f+RP, Ver.B is d/f+RP+LK

 

- SERIES -

1. Tekken (1994)

2. Tekken 2 (1995)

3. Tekken 3 (1996)

4. Tekken Tag Tournament (1999)

5. Tekken 4 (2001)

6. Tekken Advance (2001, Nintendo Game Boy Advance)

7. Tekken 5 (2004)

8. Tekken 5 Dark Resurrection (2005)

9. Tekken 6 (2007)

10. Tekken 6 - Bloodline Rebellion (2008)

11. Tekken Tag Tournament 2 (2011)

 

- STAFF -

Director & Main designer : Seiichi Ishii

Coordinator : Masamichi Abe

Game coordinator : Yutaka Kounoe

Motion manager : Masahiro Kimoto

Motion works : hiroaki Yotoriyama, Masataka Ishiguro

Character designers : Kenichi Isozaki, Yuichirou Komoruya, Miki Maemori, Daisuke Tsushima,

Hitomi Kusano

Motion designers : Hitoshi Matsuda, Fuminori Tsuchiya, Hanae Karasawa

Visual designers : Hiroko Ohnishi, Yoshinari Mizushima, Kazuaki Fujimoto, Hideto Yamada

Logo & Graphic designers : Hideaki Ito

Opening CG : Yasushi Nidaira, Isao M Nakayama

Visual system support : Tetsuya Okamoto

Technical animation support : Nobuyasu Asano, Yoshihito Ibe

Design supervisor : Junichi Kawamura, Satoru Yamada

Program supervisor : Katsuo Nakamura

Main programmer : Masanori Yamada

Game programmer : Maoki Ito

System programmer : Yoshihito Saito

Movie & Enemy programmer : Kiyomi Moriya

Stage & Effect programmer : Toshihiro Itou

Test mode programmer : Kazuyuki Nikaido

Tool support : Norimasa Matsuura

Optimize program : Shizuka Matsuda

Sound creators : Yoshie Takayanagi, Yoshie Arakawa

Hardware support : Tohru Ogawa, Hideto Yamazaki, Nobuhiro Tanaka, Hiromichi Kawaguchi

Coordinate support : Toshiya Hara, Shinichi Tsuruya, Atsushi Koyama, Kazuo Takahashi, Mitshuaki Ishii,

Tsuyoshi Kiuchi, Akiya Ikeda, Kazuhisa Takahashi, Kow Yasuda, Ryo Sakamoto, Takashi Satsukawa

Producer : Hajime Nakatani

 

- PORTS -

* Consoles :

Sony PlayStation (1996)

Sony PlayStation (2003, "Tekken 2 / Soul Blade") : PAL release only. Possibly the same as the 1996 PSX port.

Sony PlayStation 2 (2005, "Tekken 5 Ultimate Collectors Edition")

Sony Playstation 2 (2005, "Tekken 5") : available in the arcade history mode.

Tectoy S.A. Zeebo (2009) : Possibly Playstation port.

* Others :

Mobile Phones (2008)

 

- SOURCES -

Game's rom.

Machine's picture.


 

- 올라온 자료에 문제가 있을 시 댓글 달아주시면 수정하도록 하겠습니다.

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