초보자 필독사항
잘 모르시는 분들은 위 내용들을 확인하시고 진행하시면 수월하게 게임을 하실 수 있습니다.
이카리 워리어즈 - Ikari Warriors
게임 제작사 (Making) - SNK
제작 년도 (Since) - 1986년
카테고리 (Category) - Shooter / Walking
에뮬 구분 (Emulator) - 마메 (Mame)
게임용량 (Size) - 191.61 KB
소스 (Source) - snk.c
게임 이미지 (Snap Shot)
타이틀 (Title)
포스터 (Poster)
캐비넷 (Cabinet)
Artwork Preview
Marquee
Control Panel
게임 다운로드 (Game Download)
10MB 보다 큰 파일은 용량 제한으로 인하여 반디집으로 분할 압축되어 있습니다.
다운받으신 다음 압축을 한번 해제한 후 zip 형식의 롬파일을 roms 폴더에 넣어주셔야 합니다.
원본롬 (Roms)
원본롬 파일은 게임 실행에 반드시 필요하므로 다운 받아야 합니다.
클론롬 (Clone Roms)
이까리 워리어즈 (미국판) Ikari Warriors (US)
이까리 워리어즈 (미국판 노컨티뉴) Ikari Warriors (US No Continues)
이까리 (일본판) Ikari (Japan No Continues)
이까리 (조이스틱 해적판) Ikari (Joystick hack bootleg)
구동 에뮬레이터
아트웍 (Artwork) 설정방법
다운 받으신 후 압축 해제하지 말고 artwork 폴더에 넣어주세요.
매뉴얼 (Manuals)
pdf 파일로 된 매뉴얼입니다.
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게임 설명
TANK에서 발전한 이카리 시리즈의 첫 작품. 주인공이 람보를 닮았기 때문에 국내에서는 그냥 '람보'라고만 알려진 게임.
제목인 '이카리(怒)'는 'Rambo : First Blood Part II'의 일본 개봉명인 '람보 II 분노의 탈출 (ランボー ~怒りの脱出~)'
에서 따온 것.
총과 수류탄을 사용하며, 전작 TANK를 이어받아 전차도 탑승 가능. 동전을 넣지 않은 데모플레이 상태에서도 방향 전환만은
가능하여 당시 50원이 없어 구경만하던 꼬꼬마들이 많이 애용하였다.
이때 SNK 아메리카에서 람보의 주연인 실베스타 스탤론에게 저작권을 받아내려 했으나 실패했다는 뒷이야기가 있다.
(그러나 실패했다고 해도 SNK 아메리카 사장과 실베스타 스텔론과의 개인적인 친분 때문에 별 문제 없이 지나갔다는 이야기도
존재)
이 게임의 주인공인 랄프 존스와 클락 스틸은 나중에 KOF 시리즈와 메탈슬러그 시리즈에도 등장.
(설정상 1p가 랄프고 2p (색깔만 다르다. 파란색) 가 클락이다)
다만 이 게임에 나오는 가장 흔해빠진 적 졸개의 복장이 현재 KOF의 클락 복장과 동일하기 때문에 '클락은 원래 적이었다!' 같은
말이 나오고 있다.
(모 게임잡지의 기자가 확인도 안해보고 기정사실인 것처럼 KOF 공략 기사에 적어버리는 바람에 루머가 더 많이 퍼졌다)
엔딩에 나오는 장군은 하이데른으로 착각하기 쉬우나 공식 설정으로는 카와사키 장군.
당시 SNK의 사장 (현재는 SNK 플레이모어 이사회장) 인 카와사키 에이키치의 이름을 땄다.
참고로 하이데른은 이카리 3 패미콤 버전에 처음 등장한다.
상식적으로 생각해 보면 캐릭터성을 중시하는 격투 게임에 색깔만 다르고 디자인은 거의 같은 캐릭터 두 명을 같이 넣을 리가
없으니 디자인 도중 적 캐릭터의 복장을 차용했다 해도 별로 이상한 일은 아니다.
동인쪽에서는 '1p 플레이시 클락은 적의 스파이로 잠입중이었다!' 등의 설정을 내놓아 문제를 회피하는 모양.
History
Ikari Warriors (c) 1986 SNK.
SNK's answer to Capcom's 'Commando', released a year earlier, one or two players take on the role of a
"Rambo-esque" soldier as they fight on land and water to reach the village of.
most of the action takes place on foot, although players will occasionally stumble across unoccupied enemy
tanks which can be entered and driven.
Standing between the players and their destination are a multitude of enemy soldiers, tanks, helicopters
and static gun emplacements.
Each different enemy soldier-type is equipped with a different weapon, such as a semi-automatic machine
gun, automatic machine gun, grenades, and super grenades.
To assist the players in their struggle, a number of power-ups can be picked up, such as extended shot
range and hand-grenades.
As the players' munitions are deletable, additional ammo/grenades must to be picked up along the way.
players can also enter tanks, which offer increased firepower as well as resistance to enemy shots.
Too many enemy hits, however, will eventually see the tank explode - this is proceeded by a warning flash
to allow the player to leave the tank before the explosion takes place. Should the player be caught inside
when the tank explodes, a life is lost.
Unlike Capcom's 'Commando', Warriors features 360 degree gameplay, as a result of this the home
conversions could never hope to match the arcade machine's rotary joystick controls.
- TECHNICAL -
Game ID : A5004 'IW'
Main CPU : (2x) Z80 (@ 4 Mhz)
Sound CPU : Z80 (@ 4 Mhz)
Sound Chips : (2x) YM3526 (@ 4 Mhz)
Screen orientation : Vertical
Video resolution : 216 x 288 pixels
Screen refresh : 60.00 Hz
Palette colors : 1024
Players : 2
Control : dial
Buttons : 2
- TRIVIA -
Released in March 1986.
This game is known in Japan as "".
The two heroes of the Warriors series, Paul and Vince, appear in the King of Fighters series as Ralf Jones
and Clark Steel.
Stan Szczepanski holds the official record for this game with 1,799,000 points.
- TIPS AND TRICKS -
* When driving a tank, try to avoid upgrading from cannonballs to missiles. Cannonballs explode as
supergrenades, making it easier to hit gates and squadrons of men.
Missiles, unfortunately, only take out one obstacle and will explode upon reaching their maximum range,
which is rarely where you'd like the explosions to be.
* There are times when incoming missile triggers are impossible to avoid in the tank. A bug in the machine
maximizes the number of explosions that can be onscreen at one time.
When you MUST run over a trigger, fire off three shots rapidly timed to explode when the missile lands.
With luck, the computer will be unable to generate the explosion and you and your tank can continue.
- SERIES -
1. Warriors (1986)
2. Victory Road (1986)
3. III - The Rescue (1989)
- PORTS -
* Consoles :
Nintendo Famicom (1986)
Atari 7800 (1989)
Atari 2600 (1990)
* Computers :
Commodore 16 (1987)
PC [Booter] (1987)
PC [MS-DOS, 5.25''] (198?)
Sinclair ZX Spectrum (1988)
Commodore C64 (1988)
Amstrad CPC (1988)
Amstrad CPC (1989, "12 Top Amstrad Hits")
Commodore Amiga (1989)
Atari ST (1989)
MSX2
- SOURCES -
Game's rom.
Machine's picture.
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