노루쿤의 에뮬랜드


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 초보자 필독사항

 

마메(Mame)란 무엇인가??

■ 마메 (Mame)란 무엇인가?? Multiple Arcade Machine Emulator의 약자. 말그대로 오락실 게임 기계의 CPU, 비디오, 사운드등을 가상으로 구현해서 기판에서 PC로 덤프된 롬파일을 실행시키는 에뮬레이터.

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[초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법

■ [초보자 필독!] MAME 초보자를 위한 게임실행 방법 ● 본 설명은 초보자를 위해 작성된 설명입니다.  천천히 읽고 따라 해보시면 충분히 게임을 실행하실 수 있습니다. ● 현재 제가 사용하고

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마메 바이오스 v0.210 ( mame biso pack v0.210 )

마메 바이오스가 필요로 하는 롬파일을 위해 "roms" 폴더에 넣어주세요. 다운로드 후 압축을 풀고 생성된 zip 파일 형식의 바이오스를 "roms" 폴더에 그대로 넣어주시면 됩니다.  파일 다운로드

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고전게임 블로그

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마메 부모롬과 클론롬의 차이

■ 마메 부모롬과 클론롬의 차이 - 게임이 처음 발매될 때, 각 나라별로 언어가 다르거나 그 나라 사정에 맞춰서 내부코드가 약간씩 수정되어 나옵니다. 그래서 같은 게임이라도 미국버전, 유럽

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TIP 
 
 

잘 모르시는 분들은 위 내용들을 확인하시고 진행하시면 수월하게 게임을 하실 수 있습니다.


 아미다 - Amidar

   게임 제작사 (Making) - Konami

   제작 년도 (Since) - 1982년

   카테고리 (Category) - Maze / Outline

   에뮬 구분 (Emulator) - 마메 (Mame)

   게임용량 (Size) - 16.52 KB

   소스 (Source) - galdrvr.c

 게임 이미지 (Snap Shot)

 타이틀 (Title)


 포스터 (Poster)


 캐비넷 (Cabinet)


 Artwork Preview


 Marquee


 Control Panel


 게임 다운로드 (Game Download)

10MB 보다 큰 파일은 용량 제한으로 인하여 반디집으로 분할 압축되어 있습니다.

다운받으신 다음 압축을 한번 해제한 후 zip 형식의 롬파일을 roms 폴더에 넣어주셔야 합니다.

 

원본롬 (Roms)

amidar.zip
0.02MB

원본롬 파일은 게임 실행에 반드시 필요하므로 다운 받아야 합니다.


클론롬 (Clone Roms)

Amidar (older)

amidar1.zip
0.02MB



아미다 (해적판) Amidar (bootleg)

amidarb.zip
0.02MB



아미다 (Olympia) Amidar (Olympia)

amidaro.zip
0.02MB



아미다 (스크램블 하드웨어) Amidar (Scramble hardware)

amidars.zip
0.02MB



아미다 (Stern) Amidar (Stern Electronics)

amidaru.zip
0.02MB



아미고 Amigo

amigo.zip
0.02MB

 

 구동 에뮬레이터

 

마메 플러스 v0.145

■ MAME Plus! v0.145u5 r5002 x64 x86 마메 롬파일들을 구동시켜주는 에뮬레이터 다운로드 후 압축해제하고 생성된 "mamepgui.exe" 를 실행하세요. ■ 다운로드 64비트 32비트

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아트웍 (Artwork) 설정방법

 

Mame 에서 아트웍(Artwork) 적용법 및 예제

■ Mame 에서 아트웍(Artwork) 적용법 및 예제 ■ 오락실 실제기기 모습을 구현해 주는 Mame 의 Artwork ● 아래는 1943 (Capcom - 1987년작)의 업소에서 구동되던 실제기기의 모습입니다. 비교적 90년대 이전

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amidar.zip
3.56MB

다운 받으신 후 압축 해제하지 말고 artwork 폴더에 넣어주세요.

 매뉴얼 (Manuals)

pdf 파일로 된 매뉴얼입니다.

전용뷰어 다운로드 페이지 바로가기

 History

Amidar (c) 1981 Konami.

 

An abstract arcade game in which players must 'colour in' all of the rectangles on the screen.

Each level has a number of patrolling enemies - or 's' - that must be avoided.

Players are aided in their task with the inclusion of a JUMP button which, when used, causes all the on-

screen enemies to jump; allowing the player time to escape from a close situation.

There are only 3 'jumps' given per level, however.

On even-numbered levels, the player's character is a gorilla; on odd-numbered levels, it is a paint roller.

The enemies are savages and pigs, respectively.

Filling the 4 corner boxes of the screen gives the player a short time in which to chase the s and score extra

points. In between levels, there is a chance to earn 5,000 bonus points. Here, a pig moves across the top of

the screen. By pushing the jump button, the pig traces a path across the boxes towards the bottom of the

screen. If the savage or pig reaches a bunch of bananas, a bonus is awarded.

 

- TECHNICAL -

Game ID : GX337

Main CPU : Z80 (@ 3.072 Mhz)

Sound CPU : Z80 (@ 1.78975 Mhz)

Sound Chips : (2x) AY8910 (@ 1.78975 Mhz)

Screen orientation : Vertical

Video resolution : 224 x 256 pixels

Screen refresh : 60.61 Hz

Palette colors : 106

Players : 2

Control : 4-way joystick

Buttons : 1

 

- TRIVIA -

Released in October 1981.

Todd Lamb holds the official record for this game with 19,225,030 points.

Original products :

[GX337] (October 1981, Konami)

[Re-Release] (1982, Konami)

Licensed products:

(April 1982, Stern)

(1982, Olympia)

Unofficial products:

Amigo (1982)

 

- UPDATES -

Japanese version : Worse attract mode and does not display the number of jumps left. Also higher scoring

(20 points per coconut/segment).

 

- SCORING -

Collecting a coconut or painting a segment : 10 points.

Filling in a box with the paintbrush : the score in the centre of the box - 100 to 700 points.

Killing the s and Tracer after filling in the corner boxes : 100 points, 200 points, 400 points, 800 points, 1,600

points, etc. 3,200 is the maximum on later levels (only in the Japanese version).

Collecting the bonus banana on the interim level : 5,000 points.

 

- TIPS AND TRICKS -

* The Tracer always follows the outside edge and is easy to avoid. Try to ensure it is within range when you

complete the fourth corner box of the maze, making it easy to kill.

* The s all have a set movement pattern, which is detailed by the ' movement' on the title screen.

They only move in 4 ways :

a) up/right,

b) up/left,

c) down/right

d) down/left.

They will follow their current pattern of movement (a, b, c or d) until they reach the edge of the maze when

they move round the edge of the last box they contact and continue with their new pattern. e.g.

Up/right to the top right of the maze, round the last box and then down/left to the bottom left corner.

Mastering their pattern of movement is the key to success!

* If all s are close to the bottom of the screen on the coconuts level, they will take a while to make it to the top.

Use this time to clear as much of the top area as you can.

* Remember you have 3 jumps available on each level so make use of them to get yourself out of a tight corner.

2 quick jumps if used in succession will easily give you enough time to get well clear of any danger.

 

- PORTS -

* Consoles :

Atari 2600

* Computers :

Atari ST (1983)

BBC B (1983, "Crazy Tracer" - Acornsoft)

BBC B ("Crazy Painter" - Superior Software)

BBC Electron (1983, "Crazy Tracer" - Acornsoft)

Sinclair ZX Spectrum (1983, "Colour Clash" - Romik Software)

Sinclair ZX81 (1983 "Damper" - Quicksilva)

Commodore C64 (1984, "Rollin")

* Others :

VFD portable game (1981) by Gakken.

VFD portable game (19??) by CGL (Gakken clone).

 

- SOURCES -

Game's rom.

Machine's picture.

Arcade Retro Lounge; http://tips.retrogames.com/


 

- 올라온 자료에 문제가 있을 시 댓글 달아주시면 수정하도록 하겠습니다.

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